شناسنامه و شجره نامه پیامبران قرآنی

شناسنامه و شجره نامه پیامبران قرآنی

شناسنامه کامل 26پیامبر قرآنی
شناسنامه و شجره نامه پیامبران قرآنی

شناسنامه و شجره نامه پیامبران قرآنی

شناسنامه کامل 26پیامبر قرآنی

دانلود انیمیشن خورشید مصر

انیمیشنی کودکانه،جذاب و دینی-مذهبی برای کودکانی که علاقه مند به آشنایی بیشتر با زندگی پیامبران هستند.

انیمیشن خورشید مصر - تولید ایران

با تشکر از : animei.blog.ir


قسمت اولدریافت
قسمت دوم
قسمت سوم

اسامی 124 هزار پیامبر

«به نام خدا»

«شیخ صدوق» مى‏فرماید:

به عقیده شیعه تعداد انبیا و همچنین اوصیا هر کدام 124 هزار نفر است . از میان این تعداد 5 نفر صاحب شریعت بوده و ارکان نبوت بر محور آن ها استوار است . پیامبران اولو العزم عبارتند از: نوح، ابراهیم، عیسى، موسى، محمد (ع)..قصص قرآن یا تاریخ انبیا، رسولی محلاتی

از سوی دیگر روایات متواتری هم در این باب نرسیده، که شمار انبیا یکصد و بیست و چهار هزار نفر هستند .منشور جاوید، جعفرسبحانی ، ج11و12

لینک مطلب

به احتمال زیاد اگر در زمینه ی پیامبران مطالعاتی داشته باشید یا علاقه مند به مباحث مربوط به انبیا و پیامبران باشید،این پرسش حتما برای شما پیش آمده است که  124 هزار پیامبر که بوده و چه نام داشته اند؟

آیا سرخپوست ها نیز پیامبر داشته اند؟ آیا پیامبران تنها منحصر به خاورمیانه و شمال آفریقا بوده اند و در مناطق و اقوام دیگر پیامبر نبوده است؟

پاسخ روشنی که برای پرسش اول وجود دارد این است که نام تمام پیامبران نه در قرآن،نه در احادیث و روایات ، نه در تورات و انجیل و نه در هیچ کتاب دیگری به شکل کامل ذکر نشده اند.

در قرآن کریم نهایتا(با تکیه بر  احادیث با سند قوی و احادیث با سند ضعیف و حتی احتمالات پیش رو)نهایتا  29 پیامبر در قرآن آمده اند(با احتساب حضرت ارمیا(ع)،حضرت اسماعیل صادق الوعد(ع) و حضرت لقمان(ع) ).

به غیر از این 29 پیامبر در تورات،انجیل و روایات و تواریخ نام چند پیامبر دیگر نیز آمده که نهایتا به عدد 115 پیامبر عظیم الشان می رسند.پشت نویس کتاب مزار پیامبران-رامین رامین نژاد

اگر علاقه مند به یافتن نام این پیامبران هستید،در این فایل pdf  http://www.iconsfind.com/wp-content/uploads/2015/12/20151205_566242c218cd9.png       احتمالا بتوانید نام 115 پیامبر را بیابید.این فایل مربوط به تاریخ انبیا: از هبوط آدم تا پیامبر اسلام،نوشته ی استاد احمد امیری پور است.




اگر دنبال نام 124هزار پیامبر هستیداحتمالا بهتر باشد همینجا توقف کنید زیرا به احتمال زیاد اطلاعات دیگری پیدا نخواهید کرد.


درمورد سوال دوم،کلام قرآن به تنهایی پاسخ این پرسش را میدهد : «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولً{در حقیقت در میان هر امتى فرستاده‏ اى برانگیختیم} ( سوره نحل - آیه 36)

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد هستید، به این لینک مراجعه کنید .

با تشکر از سایت های پارس قرآن ، پرسمان ، پاسخگو ، سایت حوزه و سایت آیت الله مکارم شیرازی